1. Ontvangst
  2. FAQ
  3. Scooter garantie

FAQ

Garantie

5 vragen/antwoorden

Kan ik via de website technische bijstand bekomen?

Wij kunnen ons netwerk van reparateurs niet vervangen om via de website een diagnose te stellen, advies te geven of uw voertuig te repareren. Technische bijstand moet u altijd aan een van onze erkende concessiehouders van KYMCO LUX nv vragen.

Als ik naar een andere concessie ga dan degene waar ik mijn voertuig heb gekocht, ben ik dan mijn garantie kwijt?

Onze 290 erkende concessiehouders maken deel uit van het KYMCO-netwerk. U kunt zich dus wenden tot de erkende KYMCO-concessiehouder van uw keuze, zelfs als dit niet uw oorspronkelijke concessiehouder is.

Kan ik de garantie laten verlengen?

Wij bieden geen verlenging van de garantie aan.

Wat is door de garantie gedekt?

De reparatie of vervanging – door een erkend vertegenwoordiger van KYMCO LUX nv – van de onderdelen die door KYMCO LUX nv als defect worden beschouwd.
KYMCO LUX NV beslist of de defecte stukken worden vervangen of gerepareerd.
Vervangen en teruggestuurde stukken worden eigendom van KYMCO LUX NV.

Opgelet: de garantie is van toepassing op voorwaarde dat:
• De identificatiegegevens van het voertuig niet onduidelijk zijn, het chassisnummer niet onsamenhangend of moeilijk leesbaar is.
• De periodieke controles en onderhoudsbeurten die in de gebruikershandleiding en de garantie vermeld staan, te gelegener tijd werden uitgevoerd (met naleving van de aanbevelingen van de constructeur).
• Het voertuig op geen enkele manier werd omgevormd of werd uitgerust met onderdelen die niet door KYMCO LUX nv werden erkend en/of waarvan de montage niet volgens de regels van goed vakmanschap werd uitgevoerd.
• De oorspronkelijke onderdelen niet werden vervangen door andere onderdelen die niet conform zijn met het bestek van de constructeur, of dat de schade niet het gevolg is van een eerder buiten het KYMCO-netwerk uitgevoerde reparatie.
• Het voertuig niet voor sportwedstrijden wordt gebruikt.
• Het voertuig niet voor professionele doeleinden wordt gebruikt, zoals landbouw, verhuur, vervangvoertuig, koeriersdienst, leveringen (niet-uitputtende lijst). Zie in die gevallen de bijzondere garantievoorwaarden.

Hoelang loopt mijn garantie?

Scooters 50 cc: 2 jaar vanaf de datum van eerste ingebruikneming van het voertuig
Scooter 125cc: 5 jaar (2 jaar+3 jaar) vanaf de datum van eerste ingebruikneming van het voertuig
Maxiscooters: 5 jaar (2 jaar+3 jaar) vanaf de datum van eerste ingebruikneming van het voertuig
Scooter met 3 wielen: 5 jaar (2 jaar+3 jaar) vanaf de datum van eerste ingebruikneming van het voertuig

De handelsgarantie van 2 jaar dekt eventuele productie- of montagefouten die bij normaal gebruik ontstaan. De garantie dekt geen slijtageonderdelen (banden, remblokken) of defecten die het gevolg zijn van verkeerd gebruik van het voertuig.
De verlengde garantie van drie jaar dekt de volgende onderdelen:
– motor (alle oliegesmeerde mechanische onderdelen met uitzondering van interne elektrische onderdelen zoals de stator).
– frame.
Alle niet uitdrukkelijk in deze lijst vermelde onderdelen zijn uitgesloten.

Condities

Nog een vraag?

In de categorie Scooters

Vind de antwoorden op uw vragen door te bladeren in de verschillende categorieën van onze veelgestelde vragen.
5 vragen/antwoorden
4 vragen/antwoorden
2 vragen/antwoorden