1. Ontvangst
  2. Het merk

Het merk

Vijftigjarig bestaan

Sinds 1963

Unieke knowhow

Sinds de oprichting in 1963 doet KYMCO mee met de grote jongens. Eerste stichtingsakte: technologietransfer met de groep Honda. Het Japanse merk was op zoek naar een betrouwbare constructeur met knowhow die aan zijn strenge vereisten voldoet, om zijn internationaal verkochte scooters te assembleren. Dit partnership richtte de schijnwerpers op KYMCO.

Sinds het bedrijf in de jaren negentig volledig zelfstandig werd, staat het op eigen benen en biedt het een volwaardig gamma van gemotoriseerde voertuigen aan (scooters, motorrijwielen, quads, EAPC’s en SSV’s).

60 jaar

ervaring

100 landen

partner van KYMCO

10 miljoen

voertuigen verkocht

In een amper 60-jarig bestaan is Kymco erin geslaagd om jaarlijks meer dan 600.000 voertuigen te produceren en het verkocht in die tijdspanne meer dan 10 miljoen voertuigen in 100 landen.

Het Taiwanese merk, de trots van zijn land, is op de eigen markt goed voor zowat 40% van de inschrijvingen van voertuigen. Dat succes wordt verklaard door de dynamiek, de kwaliteit van zijn producten, de hoge innovatiegraad en de zeer betaalbare prijzen.

Strategie

Strategische partnerships

De andere grote constructeurs hebben zich niet vergist. Na Honda ging KYMCO het meeste partnerships en technologieoverdrachten aan met, onder andere, Kawasaki (2009), BMW voor zijn scooters (2007) en zelfs voor zijn model van elektrisch voertuig i3 (2013), Tectrom Artic Cat voor zijn quad- en SSV-gamma (2000) en, onlangs nog, met Harley Davidson.

Eind 2021 kondigden Harley Davidson en KYMCO immers een partnership aan voor Livewire, een merk van elektrische motorrijwielen.

Een logische toenadering voor KYMCO. Al jaren investeert het merk in R&D om een ambitieus plan te ontwikkelen voor elektrische voertuigen, gegroepeerd onder de naam “iOnex”. Op termijn moet deze strategie de verbrandingsmotor aan de kant zetten en de klanten een groenere mobiliteit aanbieden. Net zoals KYMCO gelooft Harley Davidson in de toekomst van de elektrische voertuigen. En net zoals Harley Davidson is KYMCO een merk dat opvalt en gaat waar je het niet zou verwachten …

Research & development

Het summum van de vernieuwing

In 2011 beslist het hoofd van Kymco, Allen Ko, dat KYMCO in de elektrische sector moet investeren. Een richtlijn die in 2018 wordt geconcretiseerd met het gamma iOnex. Voortaan heeft de groep in zijn aanbod verschillende koolstofvrije voertuigen, oplaadinstallaties en een systeem van uitneembare batterijen. De elektrische voertuigen van Kymco zijn in Europa nog niet zo breed verspreid, maar ze veroveren beetje bij beetje de markt.

Ze vormen een goede manier om in te spelen op de vereisten en belangen van het klimaat, om aan de gebruikers dienstverlening in de directe omgeving aan te bieden en vooral, om de toekomst van de mobiliteit uit te vinden.